Upptrappningsdag 7 / Sista dagen!

Hej hopp allesammans!
Idag tog jag mig en ordentlig sovmorgon! Känns inte som att
jag har gjort det någon annan dag som jag varit ledig, konsigt..
Fast på ett sett är det skönt att bara sova dom timmar som
kroppen egentligen behöver och sedan så är man igång och
har massa saker för sig hela dagen.
Men idag gjorde det inget att jag sov länge för jag började bli
lite rastlös, fanns ju inget att göra idag, inget att baka, inget
att städa..kände att jag ville vara hemma också eftersom jag
skulle träna. Men det löste sig bra!

Jag satte mig tex och skrev i min matdagbok som jag ska börjar
skriva i imorgon!
Har skrivit ända fram tills 1/3 -09 : Frukost, mellanmål
, Lunch, mellanmål, Middag , kvälls"mål"..haha och medan jag gjorde det
hade jag på hög musik och sjung som en dåre, hoppas inte grannarna
misstyckte, men jag behöver dom där stunderna när jag får lyssna på
musik och sjunga ut riktigt! Det är underbart!:)



Fick brev ifrån mormor Märta idag också! Satte mig och svarade på en
gång, men jag har fortfarande inga frimärken, vilket var anledningen till
att jag inte hade hunnit svara på det förra brevet! Sedan hade dom inga
på preem så jag ska köpa imorgon innan jag byter till buss i brunnsparken!
Mamma ringde också i samband med att jag satt och donade med mitt
brevskrivande
, hon tyckte att tallriken jag åt på första upptrappningensdagen
såg ut som en normalstor tallrik och trodde att jag inte hade förstått att man
skulle börja försiktigt när man åt. Jag vill bara förklara för min kära mor här
med bilder så hon ser att fallet var inte så att jag inte förstod det utan att
jag var mycket medveten om saken! Sedan om det är konstigt att man får
lite ont i magen och mår illa efter att man inte ätit fast föda på 19 veckor
vet jag inte om jag tycker det är.

        
Bild 1                                      Bild 2

Som du ser på bild 1 så ligger den lilla tallriken på en "normalstor"
Och som du ser på bild 2 så har jag bara lagt mat inom den "lilla"
cirkeln på den lilla tallriken vilket jag ansåg var storleken på
ett kaffefat. Och eftersom det stämde överens med grammen på
kyklingen så tror jag nog att jag inte gjorde fel. Så det var bara det
jag ville visa!:P

Vilket fall som hälst så på väg till träningen så gick jag in på preem
och hämtade ut min väst som jag beställt ifrån H&M som kom lite
senare än resten jag beställde, hade faktiskt glömt bort att jag
hämtade den men kom på det precis nu när jag satt och skrev haha.
Sedan tränade jag mellan 18:15-19:00 ca, hoppade över stretchingen
eftersom jag ändå skulle gå hem. Kom hem, tog en snabbdusch och
sedan var det dax för middag.

Har sedan donat lite med Mp3:n, bytt musik och laddat batteriet.



Gjort iordning lunchen till imorgon har jag även, det blir
crabstickröra (5 st crabstick, liten bit rödlök, hackad dill, ca 3 msk kesella 1%)
Broccoli och själklart sallad, ska kolla ifall jag kan ha avocado i salladen
eller ifall den är för omogen, aja det visar sig imorgon.
Jag hade ju tänkt att äta gröt till frukost imorgon eftersom jag saknar det
så mycket, men sedan kom jag fram till att jag tycker det är så gott med
keson och blåbären till frukost så jag tar det imorgon med:) Får bli gröt sedan!

Nu blir det iaf sova för den här damen, måste packa träningsväskan för imorgon
innan jag kryper till kojs också!
God natt!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ok ! jag ser att tallriken är liten ha ha ha.

Det är klart att jag tror att du fattat rätt,

men man vet aldrig ; )

2008-12-02 @ 14:52:55
Postat av: Jag

Mamma- Det är för att du som vanligt inte tror att man klarar av att göra någonting rätt, men jag är faktiskt inte så dum som du kanske tror.

2008-12-02 @ 15:54:03
URL: http://littlemother.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0