Hello Göteborg

De 2 första dagarna i Göteborg!

Då är vi inne på dag två, han inte skriva något igår, eller orkade rättare sagt inte.
Så vi börjar väl med resan hit då!:)

FREDAG

Jag kunde inte sova så i fredags när vi skulle åka så jag var väl på väg att åka vid halv åtta, vi åkte väl ifrån stan vid hmm halv nio tiden!
Resan gick hur bra som hälst, Jocke körde första halvan och jag körde den sista. Det regnade väl kanske de två sista timmarna och när vi kom till Göteborg blåste det som fan, men det gick bra ändå!
Aja jag ska lägga upp lite bilder ifrån resan så säger det sig själv!


Jocke kör         Stann på pisspause          färdgodis + snus


Haha jocke lånade mina brillor;)        Packning!     Kolla på film när Jocke kärde, riktigt nice!   GRÖNT GRÄS!

Sedan blev det inge mer bilder den dagen! Men när vi kom fram till lägenheten tillslut så slängde vi in sakerna och drog ut för att leta reda på en mataffär! Vi hittade ju ett ställe som var ungefär som birsta, fast inget ikea dock, men vi gick in på ica maxi och köpte oss lite mat så nu är kyl och frys + skafferi som för övrigt inte finns fullt haha.

Dag två - LÖRDAG

Började dagen med att ta ett bad. helt underbart!=)
Sedan kollade vi lite på karter på hitta.se vart vi skulle på måndag. det vill säga Jockes jobb och dit jag ska på arbetsintervju.
Sedan när vi tyckte vi hade koll på läget så drog vi in till stada! Tänkte att det är lika bra att sätta sig i bilen och lära sig köra där på en gång!
Vi hittade en parkering i stan, det gick för övrigt helt okej att köra i stan, men vi skaffade oss månadsbuss/spårvagnskort på en gång iaf! Kändes bra, kommer man tjäna på!
Sedan yrade vi runt i stan och försökte hitta, och det gjorde vi ju tillslut! Kändes så jävulst bra!
Och stället jag ska till på måndag ligger ju mitt i stan så det bar ju kanon!

Ja iaf så åkte vi till min moster sedan. och dit hittade vi ganska fort också! Var inte alls så svårt att köra i Göteborg som jag hade trott iaf! Ja iaf så åt vi middag hos Karin och Staffan, det var mycket trevligt!
Sedan åkte vi hem igen och här sitter vi nu, med varsin dator och nördar haha!;)

image130
I Göteborg är det vår, ingen snö, det blåster men solen skiner! Helt underbart!!





Lite bilder på lägenheten!




Så ser den ut som ni ser!
Nu blir det titta på Harry potter och chilla!
Bye bye!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej vännen och välkommen till stan. Vad sägs som en fika på tisdag? Kram

2008-02-02 @ 23:33:49
URL: http://www.EmmaAsp.blogg.se
Postat av: mimma

det ser ju riktigt trevligt ut de där=)
hoppas man kan komma ner snart!!
puss

2008-02-03 @ 15:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0