Ben and Jerrys

 Seriöst! Det är den GODASTE glassen som någonsing funnits i en frys på denna jord!
Det enda negativa som finns att säga om den är att den kostar 50 kr styck, men det är
så fan i mig värt det! Satan vad god den är!! Så ni som aldig har ätit Ben and Jerry glass..
GÖR DET!


Och det finns så många olika smaker, jag har dock aldrig sett alla
dessa i någon affär. Men ja..dom är bara så...LOVELY!

Nog pratat om den bästa glassen som finns.
Nu tänkte jag diskutera lycka..
Vad är lycka..egentligen? Den eviga frågan..

                         Är lycka att...
                                 

  • ..ha den perfekta kroppen och bra hälsa?
  • ..vara rik och oberoende av pengar?
  • ..vara nära dom du älskar?
  • ..ha drömmjobbet?
  • ..resa och se världen?
  • ..leva med någon som du älskar?
  • ..skaffa familj, volva och villa?(inte vovve)
  • ..stå på egna ben och känna sig oberoende av andra?

För jag vet inte ritkigt länge..Jag vet att jag är lycklig när jag är med mina vänner
och med dom jag känner mig älskad av.
Visst älskar jag att ha pengar, skulle inte vara helt fel att vara miljonär eller så,
men skulle man verkligen vara lycklig bara för att man hade pengar?
Eller är det så att om man hade pengar så skulle man kunna
göra allt det andra som gör att man blir lycklig? På ett sätt
så tror jag det! Pengar är kanske lösningen?

Men vad tror ni? Vad gör DIG lycklig?

Jag vet iaf att jag har mycket att jobba på innan
jag kommer känna den ultimata lyckan..jag har allt
för många saker att bocka av på listan..kanske för många?

[19 dagra kvar]


Kommentarer
Postat av: Malla

hej på dig! vilka djupa frågor i ditt inlägg..jag vet att lycka innebär Ben & Jerrys Cookie dogh!! den är ju fantastisk =) ja, jag jobbar på snurran nu som tim vikarie men det är späckat schema, alltid folk borta, till hösten hoppar jag på ett grav. vik så det blir bra, ska ju söka mig mot stan men trivs kanon med mina skit ungar =) hur är det med dig då? inte långt kvar tills du dyker upp till norrland ju! hurra, då har ju jag flyttat till en 2:a så då får vi ta en middag vi tjejer å snacka skit! hur länge blir du uppe? ha d bra! kram

2008-06-10 @ 18:54:39
URL: http://kalasbyxxa.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja, en härlig burk med Ben & Jerry´s.... åh...vad heter den....med banan & valnöt...iaf, DEN kan göra min dag lycklig =) Annars tror jag att lycka är väldigt individuell...Lycka för mig är pirret i magen när man träffat nån speciell, doften av nyklippt gräs, kontoutdraget den 27:e, att få skratta högt med vänner, känslan av att ha gjort en god gärning, en ny handväska =) Jaa, hur lång lista som helst egentligen...Jag tror inte man ska vänta på lycka, jag tror man ska hitta den i de små sakerna i livet....Djupt va? =) hihi

Stor kram till dig!

2008-06-10 @ 21:52:42
URL: http://jennylind76.bloggagratis.se
Postat av: Daddy

Lycka kan vara så mycket, t ex när man tycker man gjort något bra eller får beröm för något man presterat. Men något jag tycker är viktigt är att man ska försöka se till att man alltid har något roligt att se fram emot. Det kan vara en fest elller träffa trevliga människor eller resa någonstans kanske nytt jobb el dyl, eller egentligen vad som helst bara man uppfattar det som något kul som ska komma eller har förväntningar på. Visst är pengar viktigt men det är huvudsaken man har så man klarar sig, den rike gör kanske som du tror roliga saker hela tiden,men om han då ska få riktigt roligt då måste han göra något som är ännu mer än roligt för allt blir en grå vardag som pågår en längre tid. Så planera du flera mindre trevliga saker som förhöjer din vardag och som du sätter in i din almanacka för att glädjas åt att du har något kul att se fram emot.

Vi ses snart!!!

2008-06-11 @ 10:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0