Upptrappningsdag 6 / Första Advent

Oj oj oj vad det lucktar gott i hela min lägenhet nu!
Jul luktar det, haha ja julkänslan är kvar mina damer
och herrar och den ska ingenstans heller;P

Min morgon började med tända första ljuset
adventsljusstaken, sitta i köket och äta frukost.
Det var mycket mysigt, självklart hade jag redan
slagit igång julmusiken haha;P



Tog sedan vagnen vid kvart över 9 till Familjen F,
åkte ut till Sidsjö för att se att affärerna inte öppnar
förenst klockan elva, så blev inget köp av grejjerna till
däcken idag, får bli till veckan kanske?
Iaf så gick jag på Ica maxi och köpte det jag skulle ha.

Kom sedan hem, åt lunch och sedan bar det iväg med
bakandet för dagen : Pepparkakor och Cashewnötbollar
Jag började med pepparkakorna!




Slutresultatet:



Sedan gjorde jag dessa bollar, tror jag gjorde lite fel
för jag läste inte receptet när jag gjorde dem utan lite innan.
Så ja, dom blev som dom blev, rätt mjuka, men jag ha dem i
frysen och så får man ta fram och äta på en gång när man
man vill ha då;P



När detta var klart så var det dags för tv kväll och middag.
Två timmar senare tog jag tag i julgodiset som jag gjorde igår.
Jag hade ju bara formar till viss många eftersom jag hade
ischokladformar, så idag köpte jag knäckformar till dem
som blev över igår..så jag doppade om dem i lite choklad som jag
sparade igår (blandade mörk och ljust). Så nu är jag nöjd med dem
också, fast tyvärr så tog chokladen slut när det var fyra st kvar:P



Så nu så tycker jag att Moster och mina kusiner ska komma och hälsa
på mig snart när jag väl har något att bjuda på!
Och Emma, Jocke, Ulf (Lotta(?)), Jaana & Per, Elin mf...ni får faktiskt
ta och komma också! För jag vill och ska inte äta upp detta själv.

Ja och så har jag ju "pyntat" om bloggen nu som ni kanske ser,
dags för julstämning även här, för överallt annars så har jag det
nu;P Nu ska jag snart lägga mig och sova. Men först ska jag kolla
över veckan som kommer, planera mat och träning mm..
Bara en dag kvar med upptrappningen och sedan får jag äntligen
börja laga mat igen, eller ja annan mat än just det man har fått
ätit nu under upptrappningen, det ska bli helt underbart!:D

Tack och hej för mig! Hade gött gott folk! // Lillemor

Kommentarer
Postat av: pappa

Oj Oj Oj vilken energi du har!

det ser verkligen gott ut allt,

jag kommer så fort jag kan!!!

och vad mysigt du har det i din lägenhet!

jag tycker det verkar som det strålar om hela dig

just nu. och det känns bra.

GOD JUL på dig själv.

/ Pappa

2008-12-01 @ 07:40:41
Postat av: Emma

Boka in mig ;p

2008-12-01 @ 10:10:10
URL: http://emmaasp.blogg.se/
Postat av: Moster C

Åhh, vad gott allt ser ut och sååå mysigt. Vi kommer så jättegärna och smaskar!

Kram Carin

2008-12-01 @ 10:34:47
Postat av: Malin

Vad fint! Bloggen, kakorna, godiset allt är så fint! :) och självklart du med. Kramar

2008-12-01 @ 16:10:46
URL: http://mallaballa.blogg.se/
Postat av: Perran

Vad mysigt det ser ut. Ser fram emot att få göra ett litet besök:)

2008-12-01 @ 18:55:53
URL: http://bigindian.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0