Måndag

Vilken energi jag har haft idag!
Har börjat dricka Berocca på morgonen nu, och jag märker
verkligen skillnad! Känner mig pigg hela dagen och orkar
med mer än jag gjort på länge! Plus att jag har gått mycket
på jobbet idag! Försökt att använda bilen eller åkt bil så
lite som möjligt. Och om man går så mycket som man kan
under jobbet så kommer man upp i bra många steg!

Så mitt slut resultat på steg dag ett är : 18 000 steg!
Tänkte sattsa på 20 000 imorgon.



Efter jobbet idag vandrade jag bort till Andreas, och vi har
sutte och kolla på massa bilder och surrat och drucke kaffe:)
Väldigt trevligt! Hans nya längenhet är så mysig.
Och ja, när man pratar med Andreas om träning och mat mm..
det låter så lätt, och man känner verkligen att, det här är något
jag kommer klara av! Jag KAN, och det är inte så jävla svårt
som jag har fått min hjärna att tro..jag måste försöka få bort
mina dumma konstiga tankar som jag har byggt upp i mitt
huvud i så många år nu. Varför göra livet jobbigare och svårare
än det behöver vara? Livet känns positivt idag..och jag tror pappa
har rätt i det..livet och allt känns jämt bra så fort jag sluppe varit
ensam nästan något under dagen. Jag mår helt enkelt inte bra när
jag är ensam! Men det är väl något jag måste lära mig så småning om
också, att kunna må bra själv med. Men jag tar en dag i taget nu!
Men just nu känner jag att jag vill tillbringa mina dagar med att:
Umgås med vänner, jobba, gymma, ut och gå..och må bra!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Oj vad du måste ha knatat på .....

18000 steg , det var inte dåligt.

Nu får Hanna passa sig ; )

Kram : )

2009-11-03 @ 08:22:19
Postat av: Jaana

Hej!

Skönt och höra att du mår bättre! Om man går 10 000 steg per dag och äter nyttigt så går man ned 0.5 kg i veckan:) Så du är på god väg. När du nämner detta med att vara ensam, kanske husdjur? Börja sticka, sy, scrappa eller nåt sånt, då vill man vara i lung och ro och man lär att gilla vara med sig själv och man får bättre självförtroende och så:) Testa gå och fika ensam och ta med en tidning och glöm bort tiden. Vi skanar dig! KRAM!

2009-11-03 @ 10:32:29
Postat av: ingela

Hej Lillemor.Länge sen vi sågs men jag har en fråga till dig.Hur gjorde du när du sökte jobb i gborg.Gick du runt eller....Du kan väl ringa mig när du har tid å om du vill.0702287659. Kram ingela

2009-11-03 @ 20:43:10
Postat av: Carin

Heja dig Lillemor! Kram

2009-11-03 @ 21:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0