....

Jag tänkte börja detta inlägg med att berätta hur arg och ledsen jag
var igår! Och dom som tycker att jag bara klagar hela tiden kan
sluta att läsa min blogg! För jag skriver precis vad jag vill och hur
jag känner här!

Jag vill inte vara ibland människor som ifrågasätter hela tiden 
och skämtar på andras bekostnad! Klagar på andra för deras egna brist
på vetande! Och att sedan prata illa om andra människor som man inte
känner och som inte ha gjort en något, det är bara ynkligt!
Jag tycker inte att vuxna människor ska bete sig så!
Jag mår dåligt i sådanna här människors sällskap, och tänker framöver
bara vara ibland människor som uppskattar och tycker om andra
människor för de som dom är! Jag har hållt detta inne länge nog, men
nu är det slut på det här!

Så, det var det...


Nu ska jag strax göra iordning lunch och sedan bege mig ner på Ok
för att skicka tillbaka matteboken. Sedan ska jag och Lander iväg på
Ica så jag får handla lite. Sedan får man se vad som händer!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag förstår att du blev ledsen igår, men varför så dramatisk, jag ska bemöta min del. En del gillar åsikter men inte du tydligen, du lämnar ju ut dina kännslor här så det är ibland svårt att inte bemöta dom

Men du kan inte stänga in dig och fly då faller du tungt, och det brukar vara så att det som träffar rätt känns hårt. Men man behöver inte ta åt sig allt, utan du får naturligtvis tycka att jag har knasiga åsikter det hör till. Man kan ite älska alla vänner, en del är nära en del lite längre bort men var rädd om alla dina vänner det är mitt råd.

Men som jag alltid har sagt det är du som bestämmer över ditt liv, livet består av många prövningar det här är bara en, stålsätt dig och kom igen, släpp och gå vidare. Jag kommer alltid och ha åsikter det vet du men du vet också att jag säger dom för jag vill dig väl. Men vill du inte ha några åsikter från mig så får du säga det till mig, och vill du inte att jag läser din blogg så OK om det känns bra för dig.

/ Pappa



2010-01-11 @ 19:44:52
Postat av: Anonym

Gullig kommentar från din pappa :] föräldrar är sådär för att dom bryr - bättre det än att inte bry sig alls

2010-01-11 @ 20:04:16
Postat av: Lillemor

Pappa - Jag har aldrig sagt att du inte får läsa min blogg, den är öppen för alla att läsa, jag menar bara att om man inte tycker om det jag skriver så kanske man inte borde läsa den.



Sedan tror jag inte riktigt att du förstår heller varför jag är upprörd. Det har ingenting med åsikter

att göra, åsikter får väl alla ha..det är alla nedvärderande och pikande kommentarer. Ni kanske har sådan humor och tycker sådant är jätte roligt.

Men det gör inte jag..jag tycker inte att det är sådant man ska behöva höra ifrån sin familj!

2010-01-12 @ 05:55:50
Postat av: Anonym

Ingen gillar väl att bli påhoppad, men vadå i min värld har alltid en viss sorts humor funnits och dom som känner mig väl har inget problem med den.

Men några har sagt till, och nu är du en av dem så jag ska tänka mig för när jag pratar med dig i fortsättningen. Men annars tycker jag att humor är en stor del av livet, finns inte den då blir det tunga dagar, veckor, månader, år, ja livet blir tungt. Så släpp in lite humor och höj din toleransnivå, för trots allt livet går vidare och hur länge tänker du vara sur över det här. Du ska veta att det kommer att komma många dar i ditt liv då du kommer att känna dig arg ledsen eller sårad,

och det tar alltid en tid att komma över men man kommer tillbaka på banan igen och livet går vidare.

Du kanske uppfattar det hela som att vi klankar på dig, men du vet mycket väl att vi stöttar dig i allt du gör, så min uppfattning är att akta dig för att stänga ute någon, det kommer du att må dåligt av länge (det vet jag av egen erfarenhet).

/ Pappa (som ska skärpa sig)

2010-01-12 @ 07:46:59
Postat av: Lillemor

I min värld så är det en annan sort humor. Eller så är det helt enkelt så att ni känner inte mig och jag känner inte er så bra så att man kan skämta på den nivån. Jag har pratat med Michael och Christian om det här för några år sedan också. För tillslut så orkar man inte ta mer, det här är inte något som jag kommit på nyligen utan det här är något jag har mått dåligt utav hela uppväxten, men hållt det inne.



Detta med att ni stöttar mig, du gör det, så egentligen kan du bara prata för dig själv. För jag känner då inte det ifrån alla i familjen, och oftast så ifrågasätter ni och jag tror att ni tror att jag inte klarar av någonting. Och detta handlar mest om Mamma. Du ska veta att allt ni säger till mig, även om det för er bara är "på skoj" så tar jag åt mig och glömmer det inte. och era åsikter och det ni säger har större inverkan på mig än ni kanske tror. Detta är en stor anledning varför jag under många år inte varit hos er så mycket, för så fort en kommentar eller en pik kommer så vill jag bara därifrån. Ni får tycka att jag är överkänslig och överdriver, men det är ändå så jag känner.

2010-01-12 @ 08:26:18
Postat av: Mamma

Hoppsan !!!

Där fick jag en känga :(

Det har aldrig varit min mening att såra dig !

och att jag kommer med råd & tips , ja ja det är så mammor är, för det mesta. Men jag bryr mig och vet att du fixar det mesta jättebra själv,men vet också att du behöver hjälp ibland !!Jag tycker du är duktig och bra på alla vis och jag stötta också dig ....på mitt vis : )

Kram : )

2010-01-12 @ 09:26:00
Postat av: Anonym

Inget mer från mig på nätet om detta ämne,

träffar dig gärna och pratar.

/ Pappa

2010-01-12 @ 15:45:15
Postat av: Erika

Min vän! först vill jag bara säga att de personer du berättade om som pratade illa om vår gemensamme vän fast dom över huvudtaget inte känner honom, är så liten i denna värld. Det känns alltid skönt för den som har dåligt självförtroende att vräka ur sig något illa om någon annan, på så sätt känner de sig lite högre för en stund. Det trixiga i det hela är dock att de oftast inte vågar säga det face to face till personen de talar illa om och det är väl fegt om något! Jag tycker det är fruktansvärt fult gjort att kasta ur sig som de gjorde och träffar jag dem någon gång vilket jag lär göra eftersom vi har en del gemensamma bekanta så ska jag tala om det för dem. För man behöver få höra när man betett sig illa för att kunna utvecklas som person.



Sedan vill jag bara säga att jag tycker du är FANTASTSIKT duktig i det du gör, jag om nån vet eftersom jag tränar med dig. Du är ett levande bevis på att med lite karaktär så går allt! Och du gör detta på ett hälsosamt sätt. Så jag tycker att det är tråkigt att du får en hel del kritik för det du gör. Det du verkligen behöver få höra är att du är fantastisk för det är du! Jag vet att det är svårt att inte ta åt sig åt det negativa, men försök att slå det ifrån dig.



Vi ses på gymmet imorgon vännen, du är bara så bra!!

2010-01-13 @ 18:18:28
URL: http://www.erkis.bloggplatsen.se
Postat av: Lillemor

Erika, tack så hemsk mycket för de fina orden! Du är en underbar vän och jag är så glad att vi har börjat umgåts igen! Hmm fast vi kanske inte gjorde det specielt mycket förut iofs, men ändå!;)



Ja jag tycker ju att jag har lärt mig utav de bästa, och jag är så himla glad att jag får så mycket hjälp med träningen och maten utav dig och Andreas, ni är två änglar!



Jag hoppar du mår bättre imorgon så vi kan träna

då!



Och ja, jag kan inte annat än hålla med dig om det andra! Kramar!

2010-01-13 @ 19:53:45
Postat av: andreas

Ja jag verkar vara en av huvud personerna i hela detta "drama". Trots att jag inte känner någon i din släkt. Jag känner mig ganska upprörd då ingen i gänget känner mig och har en massa åsikter utan någon som helst kunnskap om mig personligen eller om mina åsikter om kost och träning, och jag vågar nog säga att jag har mer vetskap om matoch träning än vad personerna som har en massa åsikter om mina metoder har. Men om dom har några funderingar på mig som person eller mina tankar om kost är dom välkommen att ringa:)

Lillemor vill bara säga till sist ta inte åt dig vad folk säger, knäpp dom på näsan och sen ignorera deras åsikter.

Du är så bra som du är!

2010-01-14 @ 10:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0