Brevidgående..

Så har denna veckan gått också, utan att jag uppdaterat..som vanligt.
Tror det kommer bli bättre med bloggandet när vi flyttar in i gårdshuset.
Men vilket fall som hälst så har jag ju gått brevid denna veckan, tänkte
berätta lite om hur jag har haft det!

Måndag och Tisdag - Enliden boende
Förstå gången jag är på ett boende, och om man jämför med hemtjänsten
så har det både sina fördelar och nackdelar tycker jag! Trevlig personal!
Mycket ny information och rutiner att ta in. Men väldigt skönt att ha alla
i närheten om det är något man undrar över, och så är det ju trevligt att
dom som bor där har varandra. Men nackdelen som jag kan känna då är
väl att dom som hemtjänsten har är väl "bättre" = mer pigg som dom är
lättare att prata med. Men jag trivdes väl vilket fall som hälst bra där iaf!
Är bara mer att anpassa sig efter. Men det blir nog bra!

Torsdag och Fredag - Rockneby hemtjänst
Lättare att komma in i och hjälpa till när man gick brevid, är väl mycket
för att jag känner mig mer säker i hemtjänsten och så. Där är det ju mer
områderna man måste lära sig, var rätt mycket köra bil om man har dom
turerna. Men trevlig personal även där! Så det kommer nog bli bra det här!

Loggade dock in mig på timepool i fredags, och jag kan inte anmäla min
tillgänglighet än. Så får nog ta och kontakta bemanningen imorgon och
höra med dom, så man får börja jobba.

Jaha annars då? Har väl blivit rätt mycket sovande i veckan..tror jag?
Igår var vi iaf en sväng på stan, inhandlade oss ett litet bord på en
secondhandbutik. Var även in på apoteket och köpte oss lite vitaminer,
kan ju aldrig skada:P
Idag ska det planeras matinhandling för imorgon, måste styra upp det här
med vardagsrutiner! Vill komma igång med någon slags motion, men
motivationen för det finns väl inte precis nu tyvärr. Tror vi måste få landa
i gårdshuset och komma tillrätta där först..nu går man bara och väntar.
(Tänker på er borta i Sundsvall ska ni veta!)

Kommentarer
Postat av: mamma

Kul att du tror att du kommer att trivas. Nu får du ju arbetskompisar, lära känna nya människor : ) När verkar det som om ni får flytta in, blir det i mitten av aug ?

Jag tänker på er i Kalmar åxå ; )

Kram.

2011-07-31 @ 18:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0