Intervju..

Då har det hänt lite saker på jobbfronten sedan sist.
Igår när jag var och jobbade i Läckeby så sa en
där på jobbet först att dom hade rekomenderat mig
till ett sjuk vikariat, då blev man ju glad, men det
är ju inte säkert att jag får det för det. Men sedan
fick jag ett samtal ifrån Uniflex ang ett jobb jag
sökt som administratör. Jag var in på intervju idag,
ser ju väldigt lovande ut, jobba mån - fre, 8-16:30.
På försäkringskassan och ska då handlägga ärenden
på föräldrapenning osv. Här kommer det negativa..
det är timlön, och det är enbart 88 eller 89 kr timmen.
Vilket då blir ca 14 000 innan skatt, och efter 9500
eller 9000. Visst det är ju bättre än ingenting, och
jag vet ju inte om jag någonsin kommer att komma
upp i den summan genom att jobba på poolen.
Men då blir det ju ändå 6 mil tur och retur till jobbet.
Så tankarna har gått fram och tillbaka sedan jag
kom därifrån..om jag blir erbjuden det, om jag
isåfall ska ta det eller om jag ska tacka nej? Jag
ringde min goda vän Sofia för att få lite klarhet i det
hela. Hon kom med många bra argument för att
ta det, så det lutar åt att det blir så ifall jag får det.

Men tar jag jobbet så är det planer som måste ställas
in, och sådant tycker jag inte om. Tex som att vi
skulle förbi Stockholm när vi åker upp till sundsvall
nu inte blir av eftersom jag jobbar fredag dag.
Sedan jul vet jag inte hur det blir då, om det ens är
värt att åka upp? Ah vi får se hur det blir helt enkelt!

Annar då? Jo åt väl go frulle - smoothie och brö.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter spännande...många goda nyheter..håller tummarna att allt blir till ditt basta. Kram.

2011-11-12 @ 01:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0